Завдяки BAS Бухгалтерії можна автоматизувати більшість процесів податкового і бухгалтерського обліку, роботи по підготовці регламентованої звітності. Продукт підходить для організацій, які займаються різними видами комерції: виробництво, роздрібна і гуртова торгівля, надання послуг, комісійна торгівля включно з субкомісією та інші. Вся процедура податкового і бухгалтерського обліку виконується у повній відповідності до чинного законодавства України.
Функціонал BAS Бухгалтерія дозволяє вирішувати весь спектр задач бухгалтерської служби того чи іншого підприємства. Навіть в тих випадках, коли бухгалтерська служба виконує весь облік на фірмі. Продукт підходить навіть для обліку продажів, виписки первинних документів.
Варто зауважити, що BAS Бухгалтерії містить чинний план рахунків бухгалтерського обліку, який відповідає Наказу Міністерства Фінансів України «Про затвердження Плану рахунків бухгалтерського обліку і Інструкції про його використання» від 30 листопада 1999 р. №291. Також вимогам законодавства відповідає склад рахунків, організація валютного, аналітичного і кількісного обліку. Для більш детального ведення бухгалтерії, користувачі можуть власноруч створювати розрізи аналітичного обліку та додаткові субрахунки.
Облік від документа та типові операції
Самий головний спосіб відображення різноманітних господарських операцій в процесі обліку – це ведення документів конфігурації, котрі відповідають первинним бухгалтерським документам. Також дозволяється введення окремих проводок. Для зручного групового ведення можна скористатися типовими операціями – нескладний інструмент автоматизації, який можна швидко і просто налаштувати самостійно.
Ведення обліку одразу для кількох організацій
Користувачі BAS Бухгалтерії можуть легко вести податковий і бухгалтерський облік господарської діяльності одразу для кількох компаній. В залежності від потреб користувачів, можна створити окрему інформаційну базу для кожного підприємства. Або ж вести бухгалтерію і податковий облік в єдиній інформаційній базі. Варто уточнити, що роль окремих організацій можуть виконувати фізичні особи – підприємці.
Це зручний інструмент, особливо коли господарська діяльність дуже тісно переплітається: є можливість працювати с загальними списками складів, місць зберігання, співробітників, ділових партнерів, товарів та іншого. Не дивлячись на загальні списки, програма дозволяє формувати окремі звітності.
Товарно-матеріальні цінності та їх облік
Ведення обліку матеріалів, готової продукції та товарів виконується на основі П(С)БО 9 «Запаси» та актуальних методичних вказівок щодо застосування. Присутні наступні способи оцінки матеріально-виробничих запасів під час їхнього вибуття:
- за собівартістю матеріально-виробничих запасів, котрі придбані першими (це спосіб ФІФО);
- за середньою собівартістю;
- за ціною продажу з урахуванням середнього відсотка націнки (необхідний для роздрібної торгівлі);
- партіонний облік ведеться для підтримки способів оцінки ФІФО на рахунках обліку матеріально-виробничих запасів. Для кожної окремої організації можна обирати свій спосіб оцінки.
Складський облік
За складами можна вести кількісний або кількісно-сумовий облік. У першому випадку оцінка товарів і матеріалів для цілей бухгалтерського обліку не залежить від того, з якого складу вони отримані. Складський облік можна відключити, якщо у ньому немає необхідності.
Завідувати складом можна в різний спосіб – через кількісно-сумовий облік або ж просто кількісний. У випадку кількісного обліку, при оцінці всіх матеріалів і товарів, бухгалтерській звітності немає різниці, з якого складу отримані цінності. Якщо немає нагальної потреби в складському обліку, тоді цю функцію можна вимкнути.
Продукт BAS Бухгалтерія може допомогти в реєстрації даних інвентаризації. Отримана інформація автоматично звіряється з даними обліку. Проведення інвентаризації допомагає списати недостачу і виявити надлишки.
Також для кожного окремого складу можна призначити одну матеріально відповідальну особу. Далі програма буде зберігати історію призначень на випадок нестачі або надлишку. Процедуру інвентаризації можна провести за матеріально відповідальною особою чи окремим складом.
Облік торговельних операцій
Рішення BAS Бухгалтерія пропонує зручний автоматизований облік операцій реалізації та надходження послуг/товарів. В процесі продажу товарів, оформляються накладні і податкові накладні, рахунки на оплату. Абсолютно всі операції гуртової торгівлі враховуються у розрізі договорів с постачальниками і покупцями.
У випадку роздрібної торгівлі присутня підтримка оперативного відображення роздрібної реалізації і продажів згідно з результатами інвентаризації. Товари у роздріб можна рахувати за ціною продажу або покупки. Додатково нараховується акцизний податок на кожну позицію товару, яка являється підакцизною.
Повернення товарів постачальнику від покупців також зручно автоматизовано.
Користувачі можуть обирати різні типи ціни:
- закупівельна;
- гуртова;
- роздрібна;
- дрібногуртова.
Таким чином відбувається значне спрощення операцій реалізації і надходження.
Облік комісійної торгівлі
У програмі автоматизовано облік комісійної торгівлі товарами переданих для подальшої реалізації (комісіонеру) та товарів узятих на комісію (у комітента). Є можливість налаштувати відображення операцій щодо передачі товарів на субкомісію. В процесі реєстрації звіту або ж формування звіту комітенту можна одразу все порахувати, а потім відобразити розмір утриманої комісійної винагороди для повноти ситуації.
Облік операцій, пов’язаних з тарою
Для роботи зі зворотною багатооборотною тарою наявні автоматизовані операції. Розробники врахували специфіку оподатковування подібних операцій, розрахунків з покупцями та постачальниками, тому додали відповідні опції.
Ведення обліку касових і банківських операцій
Дуже вдало реалізований облік руху безготівкових та готівкових коштів, а також валютних операцій. Є підтримка друку і ведення платіжних доручень, видаткових і прибуткових ордерів. Також проведена автоматизація наступних операцій:
- продаж/придбання валюти;
- розрахунки з постачальниками;
- внесення готівки на рахунок в банку;
- розрахунки з підзвітними особами;
- розрахунки з покупцями;
- отримання готівки по чеку;
- перерахування заробітної плати;
- перерахування податків і внесків.
Далі за допомогою наявних касових документів створюється касова книга державного зразка.
Облік розрахунків з різними контрагентами
Ведення обліку розрахунків з покупцями і постачальниками можна проводити в іноземній валюті і гривні. Не варто перейматися за курсову різницю, адже вона розраховується автоматично. З контрагентами розрахунки можуть проводитися у цілому за договором або ж за вказівкою окремих документів розрахунків. За кожним окремим договором можна закріпити власний спосіб ведення розрахунків.
Облік основних засобів, малоцінних і нематеріальних активів
Для обліку основних засобів, малоцінних і нематеріальних активів користуються (С)БО 7 «Основні засоби», П(С)БО 9 «Запаси» і П(С)БО 8 «Нематеріальні активи»,
Наступний список основних операцій для нематеріальних активів та основних засобів був автоматизований:
- прийняття до обліку;
- надходження;
- модернізація;
- нарахування амортизації;
- переоцінка (стосується основних засобів) ;
- інвентаризація;
- списання.
Якщо необхідно, наявна можливість розподілу сум нарахованої амортизації за місяць між кількома об'єктами аналітичного обліку або рахунками. Основні засоби, котрі використовують лише в сезон, можна налаштувати графік нарахування амортизації.
Для різноманітних малоцінних активів застосовують автоматизовані операції списання з експлуатації та передачі до неї.
Облік виробництва
Програма містить функцію автоматичного розрахунку собівартості послуг і продукції, котрі випускаються допоміжним і головним виробництвом. Варто пам’ятати, що облік готової випущеної продукції ведеться за собівартістю упродовж місяця. Коли місяць закінчиться, буде розрахована реальна собівартість наданих послуг і випущеного продукту.
Облік напівфабрикатів
Якщо технологічний процес складний і включає проміжні етапи виробництва напівфабрикатів, тоді наявна зручна опція складського обліку напівфабрикатів, а додатково ще автоматичний розрахунок собівартості тієї продукції.
Облік непрямих витрат
На випадок загальновиробничих витрат продумана можливість їх розподілу по показникам нормальної потужності, згідно до П(С)БО 16 «Витрати».
При виконанні списання непрямих витрат користувачі можуть обирати різні методи розподілу за номенклатурними групами послуг і продукції. З непрямими витратами можна працювати за допомогою наступних баз розподілу:
- матеріальні витрати;
- обсяг випуску;
- оплата праці робітників;
- планова собівартість;
- окремі статті непрямих витрат;
- прямі витрати.
Кадровий облік та облік заробітної плати
Програма «BAS Бухгалтерії» дозволяє вести повноцінний облік співробітників (у випадках сумісництва і основного місця роботи), руху персоналу. Всі операції виконуються відповідно до трудового законодавства.
Автоматизовані:
- формування звітів;
- нарахування зарплатні для робітників з окладом, та іншими видами утримань і нарахувань;
- зручне проведення взаєморозрахунків з робітниками (виплати місячної зарплатні, перерахування грошей на карткові рахунки);
- розрахунок внесків і податків, котрі регламентовані законодавством;
- депонування.
В процесі виконання розрахунків до уваги беруться наступні категорії працівників:
- пенсіонери;
- люди з інвалідністю.
Можливість працювати з різними схемами оподаткування
Розробники системи «BAS Бухгалтерії» додали наступні схеми оподаткування:
- податок на прибуток без урахування податку на додану вартість;
- облік ПДВ;
- податок на прибуток, а також податок на додану вартість;
- єдиний податок для суб'єктів підприємницької діяльності-фізичних осіб;
- єдиний податок без урахування податку на додану вартість;
- єдиний податок, а також податок на додану вартість.
«BAS Бухгалтерія» володіє багатим функціоналом, адже навіть дозволяє реєструвати і формувати різноманітні податкові документи. Наприклад, податкові накладні і необхідні додатки для них.
Конфігурація містить 2 методики для розрахунку податкової бази («першої події») з ПДВ: відкладене визначення і оперативний розрахунок, необхідний при проведенні документів.
Контроль за коректністю податкового кредиту ведеться на основі обліку запасів.
Податок на прибуток і його податковий облік
Бухгалтерський облік витрат/доходів ведеться разом з обліком різниці, що необхідно для коригування фінансових результатів. Також це необхідно для нарахування різниць, які виникають через амортизацією необоротних активів (ст. 138 ПКУ), ведеться додатковий облік НМА і ОЗ для окремих цілей податкового та бухгалтерського обліку.
«Декларація з податку на прибуток» автоматично формується на основі інформації із податкового обліку.
Єдиний податок
Програма «BAS Бухгалтерія» підходить для реєстрації витрат і доходів фізичних та юридичних осіб, котрі знаходяться на єдиному податку. «Книга обліку доходів і витрат для фізичних осіб – суб'єктів підприємницької діяльності» формується автоматично. Така ж ситуація з декларацією платників ЄП.
Завершальні операції періоду
По закінченню періоду, виконуються автоматизовані регламентні операції. Це можуть бути списання майбутніх витрат, переоцінка валюти, обчислення фінансових результатів та інше.
В пригоді стануть довідки-розрахунків, які ідуть у комплекті з «BAS Бухгалтерія». Вони допоможуть у проведенні регламентних операцій наприкінці місяця.
Звичайні бухгалтерські звіти
Рішення «BAS Бухгалтерія» дозволяє користувачам працювати з набором стандартних звітів. Що в свою чергу допоможе при аналізі проводок, оборотів рахунків і дані залишків. Додатково присутні шахова відомість, аналіз субконто, оборотно-сальдова відомість стосовно рахунка, аналіз рахунку, головна книга, діаграма, зведені проводки і т. д.
Експрес-перевірка обліку
Цей тип перевірки надає можливість у будь-який час отримати деталізовану та зведену інформацію для того, щоб судити про коректність даних. Весь список перевірок було об’єднано окремі групи:
облік ПДВ;
- положення облікової політики;
- облік виробничих операцій;
- операції по касі;
- аналіз актуального стану бухгалтерського обліку;
- облік фінансових результатів.
Після проведеної перевірки, користувач отримає звіт, який додатково має коментарі по кожному пункту перевірки:
- результат перевірки;
- предмет контролю;
- можливі причини помилок;
- дієві поради щодо усунення допущених помилок.
Регламентована звітність
Продукт «BAS Бухгалтерію» містить регламентовані звіти, які необхідно подавати контролюючим органам та власникам підприємства. Також не забули про податкові декларації, різноманітну бухгалтерську звітність, звіти для держфондів і органів статистики.
Для зручності і швидкості регламентовані звіти автоматично експортуються у той формат (розширення XML), який потребують державні органи.
Конфігурація «BAS Бухгалтерію» ідеально сумісна з електронною звітністю «FREDO Звіт». Цей сервіс дає можливість виконувати наступні операції безпосередньо з конфігурації:
- перевірити заповнення, а далі роздрукувати готовий документ;
- сформувати регламентовану звітність для того чи іншого державного органу;
- зберегти копії на електронних носіях;
- надіслати звіти в усі контролюючі органи, а в якості підтвердження отримати квитанцію;
- зашифрувати звітність і підписати за допомогою електронного підпису;
- отримувати розшифровку показників надісланого звіту.
На власний розсуд користувач може обирати підсистеми регламентованої звітності: сервіс «FREDO Звіт» або ж традиційна підсистема.
Така тісна інтеграція з сервісом «FREDO Звіт» дає багато переваг, адже не треба створювати проміжні версії звіту, а ще можна ознайомитися з розшифровкою.
Сервісні можливості
Програма має дуже багатий функціонал, а з сервісних можливостей варто згадати:
- повнотекстовий пошук даних (в тому числі серед усіх об’єктів конфігурації);
- постійне оновлення актуального курсу валют через мережу;
- завантаження класифікаторів і багато іншого.
Пошук даних
Конфігурація підтримує повноцінний текстовий пошук серед усієї інформації, що міститься в базі. Для кращих результатів, пошук рекомендується вести по точній фразі або декільком словам, а також можна скористатися пошуковим оператором.
Управління доступом до облікових даних
Бухгалтерія – це конфіденційна інформація, тому у програмі можна обмежувати доступ до баз даних окремих організацій. Якщо у користувача обмежені права доступу, тоді він не зможе коригувати дані або ж взагалі не буде мати можливості переглядати бухгалтерську інформацію.
Робота з розподіленими інформаційними базами
Розробники програми додали у конфігурацію плани обміну, котрі необхідні для інформаційних баз розподіленого типу.
Інтернет-підтримка користувачів
Кожна сучасна програма має мати гарну службу підтримки, тому автори «BAS Бухгалтерію» надають таку можливість своїм користувачам. Вони можуть попросити допомоги у технічного відділу, надсилати свої зауваження, консультуватися по різним питанням.
Автоматичне оновлення конфігурації
Конфігурація містить помічник оновлень, який своєчасно сповіщає користувача про свіжі оновлення. Їх можна також знайти самотужки на сайті розробників програми. Останні оновлення будуть встановлені автоматично. Помічник підкаже, коли можна буде встановити файл постачання конфігурації (формату *.cf) або файл постачання оновлення (формату *.cfu).